Laucesas pagasta pārvaldes funkcijas:
- organizēt iedzīvotājiem komunālos pakalpojumus neatkarīgi no tā, kā īpašumā atrodas dzīvojamais fonds;
- gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību;
- noteikt kārtību, kādā izmantojami publiskā lietošanā esošie meži un ūdeņi, ja likumos nav noteikts citādi;
- gādāt par iedzīvotāju izglītību;
- rūpēties par kultūru un sekmēt tradicionālo kultūras vērtību saglabāšanu un tautas jaunrades attīstību;
- nodrošināt vērtības aprūpes pieejamību, kā arī veicināt iedzīvotāju veselīgu dzīvesvietu;
- nodrošināt iedzīvotājiem sociālo palīdzību;
- gādāt par aizgādnību, aizbildnību, adopciju un bērnu personisko un mantisko tiesību un interešu aizsardzību;
- sniegt palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā;
- sekmēt saimniecisko darbību attiecīgajā administratīvajā teritorijā, rūpēties par bezdarba samazināšanu;
- piedalīties sabiedriskās kārtības nodrošināšanā, apkarot žūpību un netiklību;
- saskaņā ar attiecīgās pašvaldības teritorijas plānojumu noteikt zemes izmantošanas un apbūves kārtību;
- nodrošināt savas administratīvās teritorijas būvniecības procesa tiesiskumu;
- savāks un sniegt valsts statistikai nepieciešamās ziņas;
- organizēt tiesu piesēdētāju vēlēšanas un veikt nepieciešamos pasākumus domes vēlēšanās;
- veikt attiecīgajā administratīvajā teritorijā dzīvojošo bērnu uzskaiti;
- īstenot bērnu tiesību aizsardzību attiecīgajā administratīvajā teritorijā.
Nodrošinot Pašvaldības funkciju izpildi Iestāde:
- izsniedz izziņas un sniedz informāciju par Pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem;
- pieņem valsts noteikto nodokļu un nodevu maksājumus, kuru iekasēšana ir uzdota Pašvaldībai, kā arī domes noteikto nodevu maksājumus un maksājumus par Pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem;
- pieņem iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no attiecīgajā teritorijā dzīvojošajiem iedzīvotājiem un tajā reģistrētajām juridiskajām personām, organizē atbildes sagatavošanu iesniedzējiem;
- nodrošina pieejamību informācijai par domes pieņemtajiem lēmumiem;
- reģistrē ziņas par deklarēto dzīvesvietu un nodrošina personas sniegto ziņu datorizētu apstrādi, aizsardzību, saglabāšanu, kā arī aktualizēšanu Iedzīvotāju reģistrā;